Jak powinien wyglądać dzień wolny od ćwiczeń?

Jak powinien wyglądać dzień wolny od ćwiczeń?

Intensywny trening jest niezbędny jeśli chcemy osiągnąć nasze zamierzone cele, niezależnie czy jest to zrzucenie kilku kilogramów czy wyrzeźbienie sylwetki. Jednak codzienne ćwiczenia są prostym sposobem na przetrenowanie i braku efektu naszych ćwiczeń. Przynajmniej raz w tygodniu musi nastąpić dzień odpoczynku, jak powinien wyglądać taki dzień?

Ile nie ćwiczyć i co jeść?

Dzień odpoczynku powinien wypadać przynajmniej raz w tygodniu, jednak jeśli nasz trening jest dość intensywny to możemy przeznaczyć dwa lub nawet trzy dni na odpoczynek. Warto jednak pamiętać że odpoczynek od ćwiczeń nie zwalnia nas z obowiązku trzymania naszej diety, gdyż zapomnienie o niej podczas odpoczynku może wydłużyć osiągnięcie naszego celu. Należy trzymać się zasad dobrego odżywiania i przyjmować tylko tyle składników odżywczych ile trzeba, pomijając te które spożylibyśmy gdyby był to dzień treningowy.

Co robić?

Najprostszą odpowiedzią na powyższe pytanie byłoby to, że najlepiej nic nie robić i pozwolić sobie na sen i leżenie na kanapie lub robić inne przyjemne rzeczy. Oprócz tego można także wspomóc swój organizm w regeneracji, na przykład udając się na sesję masażu klasyczno-relaksacyjnego. Masaż pozwoli nam się uspokoić, a w naszym organizmie mięśnie będą bardziej ukrwione i szybciej będą się regenerować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *