Aktywny odpoczynek – góry

Aktywny odpoczynek – góry

Nasz organizm na pewnych wysokościach produkuje więcej czerwonych krwinek i rozszerza naczynia krwionośne, co poprawia samopoczucie i kondycję. To tylko kilka z wielu korzyści jakie daje aktywny wypoczynek w górach.

Chodzenie po górach – trekking

Chodzenie po górach jest testem dla naszej kondycji ale również dla naszych umiejętności mentalnych. Podczas trekkingu może dojśc do nieprzewidzianych sytuacji, jak na przykład burza. Mozna się sprawdzić w sytuacjach kryzysowych i poznać nasze słabości. Ponadto można poznać czy ktoś jest zaradny czy może marudny. Pozwala to poznać innych ludzi w sytuacjach innych niż codzienne.

Pozytywne uzaleznienie

Osoby, które udały się w góry po raz pierwszy bardzo często wracają aby ponownie doświadczyc górskiej armosfery oraz pejzaży górskich. Zdobycie kolejnego wzniesienia jest dla nich bodźcem do osiągania swoich celów. Takie podejście jest bardzo przydatne w codziennym życiu oraz w pracy. Trekking pozwala na pokonywanie granicy swoich mozliwości.

Odpowiednie wysokości

Jesli chcemy jak najefektywniej spędzić czas w górach to powinniśmy ćwiczyć na wysokościach od 1800 do 2500 metrów n.p.m.. Organizm produkuje więcej czerwonych krwinek co poprawia naszą kondycję. Efekt ten można zwiększyć poprzez odpowiednią dla nas aktywnością fizyczną, jak na przykład spacery lub bieganie.

Podsumowując

Połączenie aktywności fizycznej oraz gór będzie dawało niezwykle efektywne połączenia. Poza zaletami dla naszego zdrowia możemy podziwiać niezwykłe widoki, które w górach są bardzo częste.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *